hemma


nu är jag hemma . äntligen ! jag har sjukt många bilder att ladda upp på datorn . ni får nöja er med en bild på mig och klara istället ... har faktiskt ganska mycket att berätta också .. som jag inte har haft tid att skriva så jag berättar det nu .. jag klara och julia sov i en bod och en dag började vi bråka . det var inte så seriöst men  det började med att klara började bråka med julia . jag tyckte det bara var syskonbråk men .. tydligen var det typ mer än så . julia gömde sig under täcket . först trodde jag hon skojjade men typ efter några minuter så ba eh okej hon var seriös . klara viskade till mig att hon trodde att julia skulle somna när som helst .. så vi släckte lampan . jag tänkte iaf att hon kanske ville sova så .. a jag släcker väll lampan . eftersom jag och klara inte alls var trötta så höll vi på med mbilerna och smsade med en kille som typ inte kunde skriva svenska . lite kul tyckte vi . sen viskade jag till klara att jag var kissnödig . vi smöög ut från boden och på vägen till toan pratade vi lite med mamma och mina gäster .. i kanske 3-4 minuter . sen gick vi på toa och när vi var på väg tillbaka så såg vi att julia hade tänt lampan . oj höhö hon sov visst inte då . när vi kom till boden så hade hon tagit sina sovsaker och gått hem till sig . okeeej .. så vi gick hem till klara och julia och då hade julia berättat för hennes föräldar att vi hade skrattat åt henne , trampat på henne , gått iväg utan att säga något till henne , och så sa hon att vi såg när hon tog sin mobil . men det gjorde vi inte alls ! aja så vi gick inte till julias rum och så fågade klara varför hon gick . hon bara skrek och sa att vi skulle dra . okeej .. men så fortsatte klara att fråga varför hon gick och att hon kunde säga atthon skulle gå . eftersom vi bara skulle gå på toa . då fortsatte hon skrika och ba ne men ni såg ju att jag tog upp mobilen så ni visste ju att jag var vaken och ni kunde ju säga tilkl mig när ni skulle gå och så skrattade nmi åt mig och blabla och vi ba neej ? a och då kom deras pappa och sa att vi skulle gå och läma henne ifred . okeej visst tänkte jag .. palla inte bry mig . när vi gick ut från julias rum sa dderas pappa och mamma : att a nu blir det inte något mer sova över.. varför ska ni vara ut och "ränna" så sent ? höhö okeej vi skulle kissa + att hon var sur och pratade inte med oss och att hon hade gömt sig undertäcket . vi trodde ju hon sov , för det hade ju typ gått 15 minuet så .. aja vi gick till boden och var as sura på att vi fick all skäll.. vad hade vi gjordt ? okej vi alla 3 hade missuppfattat varandra men ska jag och klara få all skäll då ? bara för att vi är äldst elr ?! aah blev skiit sur . iaf . nästa dag va vi fortdarande skit sura och vi ville prata med julia och lite så . men hon ignorerade oss .. så palla . vad ska man göra lixom ? aja vi blev iaf vänner genom ett samtal  telefon .. nästa dag började vi bråka igen .. palla ! och den här gången hade jag verkligen damp ! aaaah jag hade seriöst utbrått ! varför ska jag och klara få skäll ? bara för att vi är äldst !! det här bråket var jag inte inblandad  i men fick iaf skäll .. jag klara och julia stog framför spegeln och vi skulle fixa i ordning oss .. jag lånade klaras plattång och så frågade julia mig : får jag plattången efter dig ? . jag : mm . så när jag var klar gav jag plattången till henne och så sa klara : ursäkte ? du kan väll fråga mig ? det är ju min plattång ! julia : meeeh ! du sa ju mm . ! 'nej det var jag ' . iaf blev typ julia "lessen" och gick . såklart kom min mamma och ba : aa JOHANNA . vad hände nu ? varför blev hon lessen ? jag ba : eh jag vet inte ? klara : jag vet inte heller . jag : julia fick typ inte låna klaras plattång så hon gick .. mamma : MEN JOHANNA! varför kan ni  aldrig hålla sams ?!  snart är ni ju osams med hela ön ! jag : men mamma jag har ju inte gjort något jag stog och sminkade mig .. mamma : men ändå ! och så blabla blabla . då fick jag seriöst utbrått !! jag fick seriöst vråål damp ! varför ska jag få all skääl . igår och idag ?! så jag skrek till mamma : fattar du ingenting  elr ! jag var inte med på det här !! jag stog bara bredvid och sminkade mig !!!!!!! . 'damp' . mamma : nee , johanna , nu sover du hemma inatt . vi har lite saker att prata om ' . jag : eh hah om vad ?! . mamma : eh mm eh ,, det tar  vi då . palla ! iaf så gick vi till julia och då såg vi att hon stog framför spegeln och plattade håret med hennes plattång . klara : julia varför gick du ? johannas mamma fick vråldamp på jojjo nu . julia : meeeh . jag gick ju gör att platta håret . jag : men det kunde ju inte vi veta ? . och så blabla .. sen började jjulia skrika och blabla igen ,  då fick jag typ damp igen . jag ville bara skrika ut allt ! jag : men julia ! du behöver ju inte skrika vi försöker ju faktiskt reda ut det här .. julia : joo det måste jag ! jag : A okeeeej ! men jag får iaf inte sov aöver något mer nu .!! och så gick jag ut och satte på mig skorn a. julia : varför .....? klara : för att du gick och jojjos mamma såg det ! . då hade jag redan börjat gå . och jag var sjukt irreterad . så jag började gråta . inte för att jag var ledsen men för att jag var sååå arg och dampig och irreterad . iaf så ringde karro med mig och pratade med mig och så blabla . sen hörde jag att klara fick all skäll av sin pappa ! . vafaaaaaaaaaan . pallar inte mer ! jag brydde mig faktiskt inte mer då och efter typ en timme "blev vi kompisar igen " vet inte hur . men pallade inte bry mig ! a det var typ allt men jag pallar inte skriva mer så jag skriver i morgon istället . eftersom det blev ganska långt orkar inte ens jag läsa så det kan vara lite fel här och där men jag orkar inte ändra .. 
puss johannnnnna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0